Realtà Virtuale a Scuola: le parole dei ragazzi
La Virtual Reality in Classroom and the Students’ Feedback
Abstract [ita]
VRDI è l’acronimo di Virtual Reality per una Didattica Inclusiva. L'intento originale della ricerca è stato quello di esplorare come la Realtà Virtuale (VR) e le altre tecnologie ad essa collegate - come il video immersivo e la Realtà Aumentata (AR) - potessero essere utili e di valore per l’insegnamento e per la didattica inclusiva. VRDI è un progetto di Fondazione LINKS con Fondazione TIM, e con la collaborazione, tra gli altri, di AREA Onlus, ed. Loescher, Università di Torino - Dip. di Psicologia, Convitto Nazionale Umberto I, Istituto Comprensivo Niccolò Tommaseo, CentroScienza.
Abstract [eng]
VRDI means Virtual Reality towards a Didactics for Inclusion. The project aims to explore how Virtual Reality (VR) and other related technologies – like immersive videos and Augmented Reality (AR) - can be valuable and useful for inclusive education and learning. VRDI is a project by LINKS Foundation with Fondazione TIM, and with the collaboration of AREA Onlus, ed. Loescher, Università di Torino – Dip. di Psicologia, Convitto Nazionale Umberto I, Istituto Comprensivo Niccolò Tommaseo, CentroScienza.
This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.
DigitCult is open access gold. Articles are published under a Creative Commons Attribution (CC BY-NC 4.0) licence to support maximum dissemination and use.
With the licence CC-BY, authors retain the copyright, allowing anyone to download, reuse, re-print, modify, distribute and/or copy their contribution. The work must be properly attributed to its author.
It is not necessary to ask further permissions both to author or journal board.