The Living Book. Aumentare l'esperienza di lettura attraverso le risorse digitali
Un progetto europeo per giovani lettori ed educatori
The Living Book. Increasing the Reading Experience through Digital Resources
A European Project for Young Readers and Educators
Abstract [ita]
Si illustra qui il progetto, in corso di realizzazione, The Living book – Augmenting reading for life, finanziato dal programma Erasmus+, a cui partecipano istituzioni provenienti da 6 paesi europei che hanno l’ambizione di avvicinare alla lettura di libri ed accrescere le abilità di lettura di studenti dai 9 ai 15 anni.
La proposta è di un’esperienza di lettura aumentata grazie alle possibilità delle tecnologie digitali. Con questo progetto si mira ad offrire una strategia per favorire l’interazione positiva tra tre attività: lettura di libri (su carta o in digitale), ricerca e produzione di contenuti collegati, attività sociali intorno alla lettura.
Abstract [eng]
This article describes the ongoing project The Living Book - Augmenting Reading for Life, funded by the Erasmus+ Program, that involves institutions from 6 European countries that aspire to foster the interest for reading among students aged 9 to 15 and to develop their reading skills.
The project aims at an enhanced reading experience, thanks to the opportunities made available by digital technologies. The Living Book is about a strategy to increase positive interaction among three activities: reading books (on paper or in digital), researching or producing related contents, stimulating social activities centered on reading.
This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.
DigitCult is open access gold. Articles are published under a Creative Commons Attribution (CC BY-NC 4.0) licence to support maximum dissemination and use.
With the licence CC-BY, authors retain the copyright, allowing anyone to download, reuse, re-print, modify, distribute and/or copy their contribution. The work must be properly attributed to its author.
It is not necessary to ask further permissions both to author or journal board.